22 i 23-03-2003

Lo Pessó Petit - Cap des Raspes Roies

Pic Gran del Pessó

Estany i Pic Gran del Pessó

CIM !!!: Lo Pessó Petit. Unes vistes fantàstiques.

Dia 23: Cap de les Raspes Roies (2729 m)

CIM !!! (Cap de les Raspes Roies)

El segon any que tornem al ral·li del CEC d'Esquí de Muntanya i la mateixa parella, en Josep Pastor. Aquest cop s’afegeix un altre parella, d'esquerra a dreta en Pere-Joan Bosch i en Jordi Izquierdo. El itinerari escollit pels dos dies es el de 1000 m. Sortim de Barcelona a les quatre del matí a arribem prou bé a la vall de Boi per esmorzar i començar la primera jornada de competició.

Dia 22: Lo Pessó Petit (2792 m)

El recorregut es diferent de l'any passat i molt bonic. Al principi una mica emboscat i sense ganivetes, per tossuts, ens enfilem com podem. Per fi posem les ganivetes i anem més còmodes i segurs. Arribem treien la llengua al primer control, l'estany Gran de Pessó. Una glopada i menjada de barreta energètica i amunt que falta gent. Sols ens resta arribar al cim que està a la dreta d'aquesta vall tant bonica i farcida de neu. Les últimes zigues zagues són prou dretes i feixudes. En el cim, com es por veure a la foto, satisfacció a dojo. La baixada és molt sostinguda però de bon començament m’agafen rampes els quatriceps i s'hem fa penosa però arribem amb una posició immillorable, com sempre els últims. A la tarda dutxa, relax, tractament de compex, diapositives, sopar i dormir. El dia ha estat magnífic i la neu, pel meu gust dura. Els desnivells de pujada i baixada ha sigut de 1125 m.

Dia 23: Cap de les Raspes Roies (2729 m)

La sortida ha sigut diferent, hem començat agafen el telecadira de l'estació d'esquí i comencem de baixada uns 420 metres fins el Corral de Durro on hi ha un control i posem pells per començar a pujar la Coma des Estanyets i girar a la dreta en direcció a un coll molt marcat entre el Tuc del Muntanyó i el Cap de Raspes Roies. A la foto es veu pujant la Coma des Estanyents, a prop d'arribar al coll. Les últimes voltes són feixudes però gens complicades. Arribats al cim les cares mostren la nostra alegria. Aquest cop els companys encara no hi havien arribat. La baixada surt del mateix cim i comença per una pala mol dreta. La neu esta més aviat dura i els cantells no paren de fer fressa. La mateixa pala es transformar en una coma més suau i agradable i finalitza a les pistes, on és l'arribada. Recuperem forces i deixem les motxilles al cotxe per tornar a prendre els remuntadors de l'estació i aprofitar unes baixades ja que tenim el forfait de cursa. Jo paro una estona i faig un altre vegada les corrents del "compex" que ahir hem van anar molt bé. Una dutxa ràpida, un dinar de cloenda amb regals per tots menys per nosaltres, que no ens va tocar res de res i a les nou del vespre arribem a Barna. El dia ha estat més esplèndid. Avui el desnivell ha sigut de 480 m de pujada i 1100 de baixada.

2. Moderat segons l'estat de la neu. En aquest dies hem tingut molta sort.