20/21-04-2002

21-Abril-2002: Refugi d'Ulldeter - Coma de Vaca - Torreneules - Nuria

Baixada per la Coma de Freser

Refugi Coma de Vaca

Travessa realitzada en 2 jornades (dia 20 i 21 de abril de 2002). Fà quinze dies và estar plovent i a les muntanyes del pirineu oriental, nevant intensament durant una setmana seguida. Això fà que a la trovada amb els companys en el Centre ens plantegem fer la clàsica "Nuria-Ulldeter" en travessía. La sorpresa es evident al moment d'arribar a Ribes de Fresser i veura el vessant sud dels Torreneules totalment blanc per la neu. Agafem el primer cremallera i a l'arribar al Santuari de Nuria, sorpresa, està totalment nevat. Al veura aquest panorama ens fà una pujada d'adrenalina i comencem la pujada amb molt entusiasme per la Coma de Noucreus. La neu està uniforme i assentada, això ens dona molta seguretat a l'hora que anem pujant. Arribem al Pic de Noucreus al cap de dos hores. Una vista fantàstica a tots els vessants: al sud el Santuari de Nuria, Puigmal; al nord l'imponent Pic de l'Infern, a l'Est el Coll dels Tres Pics amb el Balandrau i el Puig de Fontlletera a cada costat. Seguim amb les pells i fem una petita baixada per continuar flanquejar el Pic de la Fossa del Gegant, Pics de la Vaca Superior e Inferior fins el Coll de Tirapits, on ens treiem les pells per fer una baixada/flanqueix en direcció al Coll de la Marrana per el costat esquerra e intentant no perdre alçada per estirar la baixada el més posible jà que arribà al coll esmentat al fer pujada per nasos tením que tornar a posar pell. Arribem al coll i encara al Josep i a mí ens engresquem en fer els Cims de la Coma de l'Orri. La baixada al Refugi d´Ulldeter per ser l'hora que era, tres quarts de cinc, no estaba gens malament. Al dia següent sortim a les deu del matí debut al fort vent que bufaba. Fem la pujada al Coll de la Marrana, treiem pells i fem una baixada amb una neu increible fins el mateix Refugi de Coma de Vaca. Tornem a posar pells per agafar un altre dirección, aquest cop per la banda esquerra del Torrent de la Coma de Vaca. Amb una pujada continuada arribem sensa problemes al Coll del Torreneles. Treiem novament pell i fem un flanqueix que esdinsar-nos fins els cims que ens donant pas a la Coma del Clot. Una pala impresionant i totalment coberta de neu ens permet fer una baixada memorable fins el mateix Alberg Pic de L'Àliga. Casants per les pujades i baixades agafem el telecabina fins el Santuari amb el cronòmetre a la mà per que a dos quart i cinc de tres surt el cremallera i el nostre company ens espera a l'estaciò de Queralts. Estem satisfets i entusiamats per que la clàsica amb esquís "Nuria-Ulldeter" l'hem fet com en els nostres somnis: Molta neu i amb bon estat, bon temps i bona companyia.