19-08-2000

Pic de Taillón

Refugi de Serradets

Bretxa de Roland

APROXIMACIÓ: Cirque de Gavarníe (França) - Carretera que puja a les pistes d'esquí. Deixem el cotxe al primer aparcament.

Aquest cim ha sigut el nostre consol per no haver pujat al Vignemale però, la compensació ha valgut la pena per que el Taillón ens ha agradat molt i molt a tots. Diuen que es el tres mil més fàcil del Pirineus i la veritat és que no té cap dificultat i el desnivell es de tant sols nou-cents metres. El cotxe el deixem en el primer aparcament debut a que la carretera que segueix uns dos quilòmetres més, està tallada pels allaus de l'hivern. Un flanqueig per la vessant nord de Taillón fins que s'enfila el camí per un torrent procedent del desglaç de una glacera i una forta pujada per arribar en poca estona al Refugi de Serradets. Una parada, mengen una mica i cap a amunt, que falta gent. En mitja hora arribem a la Brecha de Roland. Passem a la vessant contraria per seguir per la part més alta. Donem la volta al Dit i seguim la cresta directa fins el cim. Un día fabulós però, dalt del cim ens hem d'abrigar. Mengem, fem les fotos de rigor i la baixada pel mateix camí. Com anècdota, el torrent el vam batejar amb el nom "calla cony".

1. **
  2. A l'estiu és fàcil. Amb un desnivell de menys de 900 m, aconsegueixes un 3144 (poca broma)

1. Botes de trekking
  2. Grampons, piolet (per la gelera de la bretxa de Roland) depenent de quantitat i l'estat de la neu.